śniadanie cesarza – owsianka z owocami.

IMG_1915-001

moje śniadanie niemalże codziennie wygląda tak samo. płatki, ziarna, owoce i nabiał. nudno? otóż jeżeli włożymy w to nieco kreatywności to WCALE NIE.

w lecie całość zalewam jogurtem naturalnym, kefirem lub maślanką. w zimie śniadanie powinno składać się z ciepłego posiłku, aby nie wykorzystywać energii do rozgrzania układu pokarmowego, tylko bezpośrednio trawienia pokarmu. wtedy płatki rozmiękczam na mleku w garnuszku.

Skład:
– 3 łyżki płatków żytnich/owsianych górskich (33g)
– 1,5 łyżki owsianki królewskiej (amarantus, płatki owsiane) (12g)
– 1 płaska łyżka mielonego siemienia lnianego (9g)
– 1 łyżeczka słonecznika (5g)
– 6 orzechów laskowych (7g)
– jogurt naturalny 2% tłuszczu – 70g (około 1/4 dużego kubka)
– maliny (60g)
– śliwki (30g)
– 1 łyżeczka cynamonu
[co do owoców – tu dowolność, jakie i ile. każdy wcina to co lubi lub po prostu ma na stanie]

Sposób przygotowania:
płatki, owsiankę, simię i ziarna zalewam wrzątkiem, na około 0,5 cm nad poziom zawartości. chwilę mieszam, po czym odstawiam na ok. 5 min aż płatki zmiękną a siemię stworzy z całości kleik/gęstą masę. śliwkę kroję na małe cząstki, dodaję maliny. całość zalewam jogurtem i posypuję cynamonem. (dla chętnych proponuję dosłodzić to 1 łyżeczką miodu)
MNIAM!

IMG_1914

IMG_1916

IMG_1921

jaką to ma wartość kaloryczną?
– płatki żytnie –> 112 kcal
– owsianka –> 43 kcal
– len –> 25 kcal
– jogurt –>42 kcal
– owoce –> 32 kcal
– cynamon –> 10 kcal

SUMA: 264 kcal!
(jeżeli dodaliście miód, kaloryczność wzrasta  o ok. 39kcal)

podsumowując.
1. takie śniadanie zawiera odpowiednią dawkę kaloryczną (a w porównaniu z np. parówkami wieprzowymi jest to dawka niewielka i dietetyczna – dla porównania: 2 sztuki mają 342 kcal plus do tego pieczywo do zagryzienia, ketchup i mało wartościowa bomba gotowa..).

2. jest super zdrowe, o niskim indeksie glikemicznym, pełnoziarniste, energia z takiego śniadania uwalnia się w organizmie stopniowo i na pewno po godzinie ani 2 nie złapie nas żaden wilczy apetyt! najważniejsze w tym wszystkim jest też to, że jest super smaczne!

3. jest pozbawione prostego, białego cukru, który zapewniają nam gotowe mieszanki muesli – spójrzcie na ich skład!!! – oraz syropu glukozowo-fruktozowego.

4. mamy do czynienia z super dobroczynnym działaniem mielonego lnu, ostatnio okrzykniętego super zdrowym składnikiem naszej diety. (zalety po krótce: zawiera substancje śluzowe i oleiste, które działają osłonowo na ściany przewodu pokarmowego, a także nawilżają śluzówkę dróg oddechowych, ważny dla zdrowia nienasycony kwas tłuszczowy omega-3, który dzięki obecności w ziarnie sporych ilości witaminy E nie utlenia się; fitoestrogeny – roślinne naturalne hormony, które, między innymi, łagodzą objawy menopauzy, zapobiegają miażdżycy i osteoporozie, także zmniejszają ryzyko nowotworu piersi, macicy i prostaty; cynk będący niezbędnym składnikiem około 200 enzymów organizmu ludzkiego; i wiele innych ale to temat na oddzielny wpis!)

5. ważne! płatki zalewamy wrzątkiem. unikamy w ten sposób ich pęcznienia (poprzez wchłanianie wody) i jednocześnie zalegania w jelitach. są lżej strawne i dzięki wysokiej zawartości błonnika dobrze pobudzają nasze jelita do pracy.

6. cynamon dodany do śniadania pobudza nasz metabolizm, czyli szybciej je spalamy. ale także szybciej spalimy posiłki spożyte po nim.

takie śniadanko, to SAME ZALETY!

głodnaA

Advertisements
Ten wpis został opublikowany w kategorii ciekawe, przepisy i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „śniadanie cesarza – owsianka z owocami.

  1. Pingback: jedz, a waga w dół! 8 simple rules. | jem życie

  2. lilalo1981 pisze:

    Ja mam podobnie, owsianka z rana najwazniejsza, ilosc kcal ma w tym przypadku male znaczenie, gdyz lepiej zjesc wiecej kalorii z takich produktow niz mniej ale juz z buleczek, croissantow czy kanapek…. :) Owsianka zaspokaja na dluzej, a ze dostarcza dosc duza ilosc bialka jest idealna przed moimi treningami! Ja dodaje jeszcze platki prosa do tego.

    • glodnaa pisze:

      otóż to :) tylko czy ja wiem z tym białkiem… kwestia tego ile kto wleje jogurtu (ja daję niewiele). ze względu na płatki i owoce jest to raczej dobra bomba węglowodanowa, co na dobrą sprawę jest NIEZBĘDNE zarówno na dobry początek dnia jak i trening właśnie :) białko prędzej PO treningu, dla odbudowania mięśni ;)

      • lilalo1981 pisze:

        Tak samo, pozwalam sobie na multum owocow, bo z rana taka bomba weglowodanowa jest idealna :) a bialko… ja staram sie przez caly dzien, bo trenuje 4 godziny dziennie codziennie. A teraz mamy cudownie wszystkie te swieze sezonowe owocoe, wiesz ja juz na wieczor ciesze sie na sniadanie z platkami owsianymi i owocami :) Nawet meza przekonalam do platkow!!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s