antyrakowa sałatka dla bezglutenowca i diabetyka. marzenie?

IMG_8678

wcale nie marzenie a fakt! właśnie taką sałatkę przygotowałam ostatnio na imprezę. nie dość, że była bardzo smaczna to zdrowiem aż z niej kipiało. w sałatce zero glutenu, zero cukru prostego (poza fruktozą z owoców) i mnóstwo witamin.

Skład:
– 1 szklanka quinoa
– 4 śliwki
– 1 gruszka
– garść malin
– olej rzepakowy (ok. 3 łyżek)
– 50 g migdałów
– 1 łyżka słonecznika
– sól do smaku
– sok z cytryny do skropienia (tu w zastępstwie polecam także ocet balsamiczny – u mnie chwilowy brak)

Przygotowanie:
quinoę zalewam zimną wodą i moczę ok. 15 minut. następnie siekam migdały (nie za drobno), śliwki i gruszkę kroję w drobną kostkę. po upływie 15 minut, quinoę przelewam kilkukrotnie zimną wodą, aby dokładnie ją opłukać. wstawiam na gaz, odrobinę solę i doprowadzam do wrzenia. całość gotuję 15 minut (chociaż na ogół zalecane jest 20-30 min. może to kwestia palnika, u mnie po tym czasie była już gotowa, miękka ale sypka jednocześnie). odcedzam, przelewam zimną wodą i mieszam z owocami i ziarnami. doprawiam olejem, solą i cytryną.

IMG_8674-001

IMG_8679

czytaliście kiedyś o właściwościach komosy ryżowej (quinoa)? jest to ziarno zwane „złotem inków”. przypomina kaszę, ale w rzeczywistości jest zbożem, co więcej – bezglutenowym. super informacją (dla tych mniej lubiących mięso a po przeczytaniu https://jemzycie.wordpress.com/2013/08/11/co-z-tym-miesem/ postanowili go jednak nie wykreślać z jadłospisu) jest ta, że quinoa jako jedna z nielicznych, zawiera wszystkie niezbędne do życia aminokwasy (21) – dzięki czemu pochodzące z niej białko jest pełnowartościowe. co więcej jest go bardzo dużo – w 100 g ziaren quinoa znajdziemy 13 – 22g białek! w ziarnach quinoa znajdziemy jednak nie tylko białka. są one istną kopalnią minerałów: stugramowa porcja zawiera 200 mg wapnia, 470 mg fosforu, 1040 mg potasu i 50mg żelaza (ponad dwukrotne dzienne zapotrzebowanie). znajdziemy tam także 310 mg magnezu – dzienną porcję pierwiastka, którego niedobór odczuwa ok. 60% polskiego społeczeństwa.

komosa ryżowa jest także bogata w witaminy. w 100 gramach jej ziaren znajdziemy:

  • 0,65 g witamina B1
  • 0,4 g witaminy B2
  • 5,37 g witaminy D

to tyle na temat quinoa, a skąd pomysł na to że sałatka jest antyrakowa? wszystko za sprawą amigdaliny znajdującej się w pestkach migdałów. koncerny farmaceutyczne skutecznie zatajają informacje o naturalnych źródłach antyrakowych (wszyscy wiemy po co..). otóż amigadlina inaczej zwana witaminą B17  po dostarczeniu do organizmu zostaje rozkładana przez enzym, który w ogromnym natężeniu zwierają komórki rakowe. po rozłożeniu amigdaliny, wytwarza się cyjanowodór (HCN, zwany też kwasem pruskim) oraz aldehyd benzoesowy. obie te substancje są silnie trujące, działając razem – niszczą komórkę nowotworową. jeśli aldehyd benzoesowy przedostanie się do zdrowych komórek, jest  przez nie utleniany do nieszkodliwego kwasu beznzeosowego, który odpowiada za jeden ze skutków zażywania dużych dawek amigdaliny – działa silnie przeciwbólowo. jeżeli chodzi o cyjanowodór to zdrowe komórki za pomocą innego enzymu – rodonazy – neutralizują jego szkodliwe działanie.
koncerny farmaceutyczne podkreślały zawartość cyjanowodoru w amigdalinie tworząc temat bardzo kontrowersyjny. na ich nieszczęście jej dobre działanie, opisane przeze mnie wyżej, jest potwierdzone w licznych badaniach. niestety temat nie jest kontynuowany.. bo po co? żeby zarobili rolnicy? bez sensu…

JEDZMY MIGDAŁY! (ale z umiarem – są bardzo kaloryczne)

głodnaA

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii ciekawe, przepisy, sałatka i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

6 odpowiedzi na „antyrakowa sałatka dla bezglutenowca i diabetyka. marzenie?

  1. gabuniaj pisze:

    marzenie spełnione – przepis sprawdzony :) właśnie skończyłam ją robić … w końcu karnawał i imprezy( tzw domówki), na które trzeba coś ze sobą przynieść. szybko się robi i super smakuje polecam wszystkim kto nie ma pomysłu na sałatkę przede wszystkim zdrową i kolorową :*

  2. gj50 pisze:

    Super przepis i poproszę o więcej :) szczególnie bezglutenowych

  3. mk pisze:

    fajny wpis :) ostatnio brakowało mi pomysłów co by zabrać na obiadek do pracy a tu proszę ;)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s