leczczo al tonno.

ostatnie podrygi cukinii vel. kabaczka. a nie ma sezonu cukiniowego bez porządnego leczo! sama niezbyt lubię kiełbasę, a parówek ze względów zdrowotnych mi nie wolno. ostatnio próbowałam uzupełniać białko w tym wykwintnym daniu czerwoną fasolą, lecz niekoniecznie trafiło w mój gust. za to pyszne okazało się.. leczo z tuńczykiem!

IMG_8933

składniki:
– 1 duża cukinia (u mnie naprawdę duża! niestety nie zważyłam)
– 1 średnia papryka czerwona
– pół dużej cebuli
– 1 duży mocno dojrzały pomidor
– 1 mała pietruszka
– 1 puszka tuńczyka w sosie własnym
– olej rzepakowy (do smażenia)
– sól do smaku
– papryka słodka
– tabasco

sposób przygotowania:
cebulę kroję w piórka i na dnie dużego garnka, w którym potem ugotuję leczo smażę do rumianego koloru (mój garnek jest z tych cienkich i tanich w związku z czym cały czas mieszałam aby się nie przypaliła). gdy już się zarumieni, zalewam na pół cm wodą aby zaczęła się dusić. następnie dodaję pokrojoną w kostkę cukinię, paprykę i drobno pokrojoną pietruszkę. dodaję pół szklanki wody i duszę na małym ogniu pod przykryciem ok. 10-15 minut (tu wszystko zależy od garnka i palnika. warzywa muszą stać się miękkie). całość solę, mieszam i odkrywam aby woda którą puści cukinia odparowała i tak gotuję kolejne 8-10 minut. pomidora obieram ze skórki, kroję w kostkę i wrzucam do gara (i tak się rozpadnie). całość przyprawiam słodką papryką w proszku i 5-6 kroplami tabasco. tak gotuję odkryte od czasu do czasu mieszając ok. 5 minut.

gotowe! zapytacie, no a co z tuńczykiem? ja osobiście nie lubię gdy rozpada się na maleńkie włoski i ledwo go czuć. z garnka odkładam porcję dla siebie do mniejszego garnuszka, tam wrzucam ok. 1/3 puszki tuńczyka, delikatnie mieszam i grzeję ok. 5 minut.

IMG_8923

IMG_8926

teraz jem. jedzcie i wy! smacznego :)

 

 

 

 

 

 

 

 

glodnaA

Ten wpis został opublikowany w kategorii cukinia, przepisy i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „leczczo al tonno.

  1. urszi pisze:

    zrobiłam- pycha!!

Skomentuj

