oczyszczenie, witaminy, turbo-metabolizm!

polecam wam mój przepis na koktajl poranny, który po za super ciekawym smakiem niesie ze sobą mega pozytywne efekty dla waszego organizmu. ja spożywam taki codziennie rano, na czczo.

kokt

skład:
– 1 cytryna
– około centymetrowa kostka korzenia imbiru
– pół łyżeczki cynamonu
– szczypta pieprzu cayenne
– 2 łyżki jogurtu naturalnego
– pół szklanki wody mineralnej

(jeżeli potrzebujesz osłody, proponuję dorzucić pół jabłka lub banana)

sposób przygotowania:
obierz cytrynę ze skóry, pozostawiając nieco białej błonki (źródło flawanoidów). imbir też obierz ze skóry. cytrynę pokrój na ćwiartki, całość wrzuć do wysokiego pojemnika, dodaj resztę składników. potem po prostu potraktuj blenderem! przelej do szklaneczki i… wypij.

IMG_9098

imbirIMG_9101

skąd taki pomysł? inspiracją powyższego koktajlu był pan witold szmańda, światowej klasy trener personalny. nieco jego przepis urozmaiciłam, udoskonaliłam. jogurt naturalny niweluje pikantny posmak w buzi. cytryna wnosi masę witamin i antyoksydantów. działa bakteriobójczo. flawanoidy w niej zawarte obniżają cholesterol.  ponadto ostatnie badania wykazują niesamowicie skuteczne działanie antyrakowe. obniża nasze ph, zmieniając jego odczyn na zasadowy! przyprawy korzenne – imbir, cynamon; oraz pieprz cayenne przyspieszają nasz metabolizm i pobudzają organizm do pracy. cynamon do tego reguluje nam poziom cukru we krwi.

taki koktajl to SAMO ZDROWIE!

głodnaA

Ten wpis został opublikowany w kategorii przepisy i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

10 odpowiedzi na „oczyszczenie, witaminy, turbo-metabolizm!

  1. Pingback: bo święta są raz w roku! czyli jak pomóc ciału w trawieniu śledzika? | jem życie

  2. Pingback: alkohol. kategoryczne nie? | jem życie

  3. lidialydiah pisze:

    było oks! było kwaśne jak dla mnie, przynajmniej rano moje receptory smakowe zaprotestowały, więc na parę łyków jadłam łyżkę jogurtu otwrtego poprzedniego dnia do zrobienia tego koktajlu:D ale pewnie jeszcze powtórzę, jak narazie rano robię najczęściej letnią wodę z cytryną, bo najszybciej:)

  4. mm pisze:

    na pewno wypróbuję ten przepis! a może podasz jeszcze jakiś pomysł dla smakowego urozmaicenia o podobnym efekcie? ;)
    pozdrawiam!

  5. lidialydiah pisze:

    ja miałam „fazę” na koktajle ale rano raczej nie mogę ich robić (o 6 włączanie blendera w domu groziłoby wydziedziczeniem:P) ew. sobie miksuje za dnia różne rzeczy, chociaż chodzą za mną bardzo często takie natchnienia koktajlowe – myślę że mega by były super rozwiązaniem, gdy na śniadanie nie za bardzo wiem co zjeść a w końcu jem byle co – wtedy piłabym koktajl..mmm marzenie :D
    EJ i mam pytanie – gdzie kupujesz komosę ryżową/tapiokę ?? wszędzie patrzą na mnie jak na UFO jak pytam -.-
    poozdrawiam

  6. gabuniaj pisze:

    super koktajl :) tylko moje opory przed wczesnym wstaniem nie pozwalają mi na zrobienie takich pyszności, ale sobotni poranek i niedzielny kto wie trzeba spróbować :) aha a imbir nie wiem czy wiesz łatwo obiera się łyżeczką mała skrobiąc po korzeniu :P taka mała rada :)

Skomentuj

