mieszanka smaków – inspiracja grejpfrutowa.

uwielbiam eksperymentować ze smakami w kuchni. czasem wychodzi wielka klapa, ale innym razem – obłędne zaskoczenie! tak było i tym razem. ciekawe połączenie owoców i warzyw. efekt? pyszna i zdrowa kolacja. yumi!

IMG_9164

składniki:
– 1/3 grejpfruta
– pół zielonego ogórka (dosyć krótkiego)
– 1/3 sałaty lodowej
– kilka piórek pora
– łyżka suszonej żurawiny
– łyżka pestek dyni
– łyżeczka cynamonu
– olej rzepakowy
– sól do smaku

przygotowanie:
najpierw pokroiłam sałatę, w paski. następnie ogórek, którego przekroiłam na pół wzdłuż, po czym starłam na tarce jak do mizerii. na to pokrojony cienko por. następnie obrałam grejpfruta i na sałacie ułożyłam go pozbawionego białej błonki. dodałam żurawinę, dynię, cynamon. posoliłam i polałam olejem rzepakowym. całość rozłożyłam dość równomiernie aby nie musieć mieszać i psuć całego widoku. smacznego!

IMG_9168

mamy sezon na cytrusy. dlaczego warto jeść grejpfruta?

przede wszystkim jest to niesamowite złoże witamin i minerałów. w 100 gramach tego owocu znajdziemy aż 30-50mg witaminy C! zwiera on też wiele witamin z grupy B oraz minerały takie jak: potas, wapń, żelazo, magnez, fosfor i cynk. istotnym dla naszego organizmu działaniem grejpfruta jest obniżanie złego cholesterolu (LDL)! jest więc szalenie zalecany osobom z problemami naczyniowymi. odchudzasz się? wcinaj grejpfruty!!! są bardzo niskokaloryczne (co spowodowane jest wysoką zawartością wody – 32kcal/100g), a ponad to mają działanie oczyszczające organizm. należy jednak  uważać i zagryźć razem z nim ziarna (w sałatce dynia) lub pełnoziarnistą kromkę chleba, ponieważ ma on także działanie pobudzające apetyt (oj tego nie lubimy!).
ja radzę szczególnie zwrócić uwagę na zwartość LIKOPENU (ogromnym jego złożem są także pomidory). jest to naturalny związek o działaniu antyoksydacyjnym, czyli antynowotworowym. nie mogę założyć, że wszyscy wiecie o co chodzi.. neutralizuje on wolne rodniki, czyli związki utleniające, tym samym niszczące: białka, lipidy i kwasy nukleinowe, prowadząc do rozwoju wielu chorób – np. nowotworów, zaćmy, zwyrodnienia plamki żółtej, miażdżycy, choroby parkinsona. obarczane są również winą za starzenie się organizmu.

czerwony grejpfrut – SAMO ZDROWIE, jedzmy!

głodnaA

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii przepisy, sałatka i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

7 odpowiedzi na „mieszanka smaków – inspiracja grejpfrutowa.

  1. Paula pisze:

    ah uwielbiam grejfruta i jutro testuję ! :)

  2. lidialydiah pisze:

    wygląda super! i mega lubie cynamon, grejpfruta, wszelkie pestki i żurawinki.. niestety zawsze ograniczają mnie fundusze. jak miewam w domu, to nie „pestki dyni i pestki słonecznika i migdały i żurawinę suszoną i daktyle etc. tylko jest „lub” pomiędzy wymienianymi rzeczami :d a znajduje tyle przepisów z różnorodnymi dodatkami, że aż szkoda! ale to btw:p
    a por tak na surowo daje radę? z której części te piórka?
    PS. chyba nie najadłabym się taką kolacją, to smutne :(

    • glodnaa pisze:

      szczerzę, radzę zaopatrzyć się we wszystkie te składniki i raz zainwestować.. będą na dłużej tak czy siak!
      a por na surowo.. PYSZNY! zawsze odcinam górne liście (te odstające) i dolną mega białą. tu pokroiłam tę lekko zieloną. najadłabyś się! duuużo sałaty no i dużo grejpfruta!
      pozdrawiam! :)

      • lidialydiah pisze:

        mogę podjąć wyzwanie :P ostatnio niestety, nie wiem, czym spowodowane, bo przestrzegając wszelkich zasad racjonalnego odżywiania, nie potrafię, no nie daję psychicznie rady po prostu odmówić sobie „tego tego tego aaaa i jeszcze tego” gdy siadam do kolacji – śniadanie, oks, zrobię tyle i zjem tyle, lecę w dzień, obiad-gdzieś po drodze i nie z wielkim zapasem czasu, przekąski między-zaliczone jogurty, owoce; ale kolacja.. istne cierpienie PO, bo niby co z tego, że zjadłam dużo wartościowych rzeczy, skoro.. DUŻO za dużo? Może masz jakiś pomysł? Chrom, balonik w żołądku? XD wszelkie „szklanek wody przed posiłkiem, picie lnu przed posiłkiem, zjedzenie papryki przed posiłkiem” i innych ciekawostki – busted :/ chyba kryzys!

  3. mk pisze:

    a można zastąpić oliwą z oliwek albo olejem z pestek winogron? hmmm z cynamonem?to ciekawe połączenie!ja dopiero uczę się lubić tę przyprawę ale z dobrym skutkiem w dodatku jest bardzo zdrowa;)!

    • glodnaa pisze:

      jasne że można! chociaż oliwa z oliwek moim zdaniem jest zbyt wytrawna. prędzej z pestek winogron. a co do cynamonu – warto! dużo witamin, no i przyspieszenie naszego niewdzięcznego metabolizmu ;)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s