green muffin – hot spinach!

były babeczki w kolorze czerwieni? czas zazielenić się z zazdrości i upiec muffiny ze szpinaku. oszalałam? może trochę. ale co ma poczynić osoba, której nie wolno spożywać cukru? tak tak, niestety desery nie dla mnie… o tym kiedy indziej. teraz – CHILLI SZPINAKKK.

IMG_9200

składniki (na 6 dosyć małych muffinek):
– 100g świeżego szpinaku
– 1 jajko
– 1 mała papryczka chilli
– pół szklanki mąki pszennej typ 2000
– pół szklanki mąki żytniej razowej
– pół szklanki wody gazowanej
– dno szklanki oleju rzepakowego (ok. 1cm)
– pół łyżeczki  soli
– łyżeczka proszku do pieczenia
– (opcjonalnie) na wierzch szczypty słodkiej papryki i pestki dyni

sposób przygotowania:
szpinak opłukałam zimną wodą i zblendowałam (co dało ok. pół szklanki zielonej papki). potem dodałam pokrojoną papryczkę, co wspólnie zblendowałam. następnie w misce wymieszałam suche składniki. dodałam szpinak, wodę, jajko, olej. całość wymieszałam łyżką i rozlałam do foremek. wierzch surowych babeczek posypałam zmieloną słodką papryką i nałożyłam kilka pestek dyni (co by nie były takie smutne, nudne, zielone). całość piekłam ok. 45 minut w temperaturze 180-200 stopni [tu przypominam! mój piekarnik jest naprawdę old-fashion – gazowy! masz sprzęt elektryczny i termoobieg? ok. 25 min. w 180 stopniach wystarczy!]

osobiście uważam, że mogłam je nieco lepiej wypiec. tak czy siak, smak jest bardzo interesujący – dla szpinakowych łasuchów na pewno niebo w gębie! dzięki wodzie gazowanej są puszyste i mięciutkie. myślę, że jeżeli ktoś ma ochotę na większe eksperymenty, to warto zamiast klasycznej soli dorzucić ser feta.
smacznego!

głodnaA

jemzycie3IMG_9172IMG_9174

IMG_9190

Ten wpis został opublikowany w kategorii przepisy, z piekarnika i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „green muffin – hot spinach!

  1. nesja pisze:

    rewelacyjne! Zwykle tego typu rzeczy ludzie „zalewają olejami”, a u ciebie tylko trochę- super!

  2. lidialydiah pisze:

    Będzie robione na pewno!

Skomentuj

