ciastka jaglane. zdrowe i przyjemnie smaczne!

jak już kiedyś wspominałam – stricte słodycze nie są mi dane. czasem (a na pewno raz w miesiącu) nachodzi mnie na nie willlczy apetyt. jak sobie radzę? kombinacje! w poniższej główną rolę odgrywa kasza jaglana. polecam!

IMG_9292-001

składniki:
– 3 łyżki kaszy jaglanej (suchej)
– 3 łyżki płatków owsianych górskich
– 1 łyżka siemienia laninego
– 35 gram (pół małej paczki) płatków migdałów
– 3 łyżki mąki żytniej
– 2 krople aromatu waniliowego
– łyżeczka ksylitolu

z takich składników powstała moja wersja ciastek – 12 sztuk. lekko słodkawe, sycące, dietetyczne już trochę w smaku. aby nadać im wyrazistego smaku proponuje do tego dorzucić 2 łyżki suszonej żurawiny (albo i więcej jeśli ktoś lubi).

sposób przygotowania:
kaszę opłukałam na sitku, a następnie ugotowałam według zaleceń producenta, nieco przedobrzając z wodą co spowodowało, że kasza się rozgotowała – efekt łącznika! jeżeli twoja ugotuje się na sypko, potem możesz potrzebować odrobinę gorącej wody do zlepienia ciasta. kaszy nie soliłam! 10 minut stygła po czym posiekałam płatki migdałów i wszystkie składniki wrzuciłam w michę. wymieszałam i lepiłam małe kulki, po czym je rozpłaszczałam. ułożyłam na papierze do pieczenia i piekłam godzinę (taaak, w moim starym piekarniku. masz termoobieg? powinno Ci to zająć ok 20 minut) w 180 stopniach.

IMG_9272-001

IMG_9277-001

IMG_9282-001

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ciastka są fajnie miękkie w środku, a chrupiące na zewnątrz. polecam szczególnie jako przekąskę do kawy, takie drugie śniadanie lub podwieczorek.

ostatnio często spotykam się ze słowami „kasza jaglana? nigdy nie jadłam”. dlaczego warto wprowadzić ją w swoją dietę?

  • nie zawiera glutenu – nie uczula!
  • ma dużą zawartość białka
  • zawiera dużo błonnika
  • jest bogata w witaminy z grupy B oraz żelezo
  • zwiera dużo krzemu, co odpowiednio wpływa na skórę, włosy i paznokcie
  • ma działanie antyoksydacyjne

polecam!

głodnaA

Ten wpis został opublikowany w kategorii przepisy, z piekarnika i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

3 odpowiedzi na „ciastka jaglane. zdrowe i przyjemnie smaczne!

  1. Pingback: kasza w zupie? ZUPA W KASZY! | jem życie

  2. lidialydiah pisze:

    ojej ojej napewno zrobię kocham wszystkie ciasteczka tego typu i zzawsze kombinuję z ziarnami, jakby je tu sklecić w ciacha ;] chyba zrobię i dziś to będę miała przekąskę do szkoły, dzięki za natchnienie! (PS kasza jaglana to moja odkryta parę mies,temu wielka miłość, bardzo propsuję! :D)

Skomentuj

