kasza w zupie? ZUPA W KASZY!

jestem jedną z tych osób, które nienawidzą marnować jedzenia. aż ściska mnie za gardło kiedy widzę jak ktoś wyrzuca żywność. ostatnio gotowałam zupę pomidorową. zostało mi jej niewiele, a nie miałam ochoty na tradycyjne danie. co wymyśliłam?

IMG_9328-001

proste połączenie – kasza jaglana + zupa pomidorowa!

gotowanie kaszy jaglanej polega na wchłonięciu przez nią całej zawartości wody w jakiej ją gotujemy. ja, zamiast wody podstawiłam zupę pomidorową. efekt? pomidorowa kasza – pysznie!

sposób przygotowania:
do zagotowanej zupy (u mnie objętość ok. 1,5 szklanki) wrzucić opłukaną kaszę jaglaną (niecała szklanka). gotować pod przykryciem przez 15 minut. et voila!

IMG_9325-001IMG_9326-001IMG_9329-001

na moim talerzu kasza wylądowała w akompaniamencie jajka sadzonego, co niestety nie jest najzdrowszym rozwiązaniem, ale przyznam że dość szybkim, no i smacznym (więcej o jajku: 2. jajko). po za genialnym kolorem towarzyszy jej ciekawy smak i dużo więcej witamin, które wyciągnęła z zupki (plus zbawienny likopen!). o właściwościach jaglanki pisałam już przy okazji ciastek: ciastka jaglane.

bank żywności uświadamia!:

W Polsce, jak podają dane Eurostatu z 2006 roku, opublikowane w raporcie Komisji Europejskiej w październiku 2010 r., marnuje się blisko 9 mln ton żywności. Produkcja odpowiedzialna jest za marnowanie blisko 6,6 mln ton odpadów żywnościowych, gospodarstwa domowe ponad 2 mln ton, natomiast inne źródła to 0,35 mln ton. Powyższe dane sytuują Polskę na 5 pozycji państw marnujących jedzenie w Unii Europejskiej, za Wielką Brytanią, Niemcami, Francją i Holandią. Warto tylko podkreślić, że w krajach zachodnich skala marnowania żywnosci jest większa wśród konsumentów, natomiast w Polsce dane Eurostatu wskazują na branżę spożywczą jako główne źródło marnowania.
 
W Polsce do wyrzucania niespożytej żywności przyznaje się 39% badanych (Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Federacji Polskich Banków Żywności, wrzesień 2013 r.). Jest to o 9 % więcej niż w roku 2012. Znacząco częściej żywność wyrzucają osoby pracujące, mieszkające w dużych miastach.

z własnych obserwacji mogę wywnioskować, że u polaków ogromnym problemem jest gotowanie ZA DUŻO ZIEMNIAKÓW. jesteście świadomi konsekwencji wyrzucania ich potem do śmietnika? opamiętajmy się, kupujmy mądrze i nie wyrzucajmy żywności!

nie amrnuj

głodnaA

Ten wpis został opublikowany w kategorii dieta, przepisy i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „kasza w zupie? ZUPA W KASZY!

  1. gabuniaj pisze:

    super ten sposób na kaszę, którą musiałam polubić z racji mojej diety :) zapamiętam bo….warto :*

Skomentuj

