burak w modzie.

uwielbiam koktajle. bomby witaminowe, zastrzyki energii i smaku. ponadto warzywo zmiksowane gwarantuje lepsze przyswojenie zawartych w nim witamin, minerałów i wartości odżywczych. jakie połączenie smakowe proponuję wam teraz?

IMG_9697

jako typowa polka uwielbiam buraki, ale ze względu na insulinooporność na którą cierpię zabroniony jest mi burak gotowany (ze względu na wysoki indeks glikemiczny), dlatego postanowiłam wypróbować.. buraka na surowo!

skład:
– pół średniego buraka
– pół jabłka
– jedna marchew
– szklanka kefiru naturalnego
– pół szklanki wody mineralnej (tu opcjonalnie, zależnie od tego czy preferujesz koktajle rzadkie, czy też gęste)

sposób przygotowania:
potrzebny jest ci blender. jabłko, buraka i marchew pokrój w kostki. najpierw zblenduj jabłko, następnie dodaj marchew i dolej część kefiru – zblenduj. dodaj buraka, dokończ blendowanie. całość rozcieńcz wodą aby nabrało rzadszej masy. wlej całość do szklanki i dodaj resztę kefiru – stworzy się ładny wzorek.
jeżeli zastanawiacie się jaki to będzie smak – zaskakująco słodki! dla mnie niemalże zbyt słodki (ale mam nieco spaczone kubki smakowe, jeżeli chodzi o słodycz, bo mało jej doświadczam..). nie smakuje jak barszcz ani sok warzywny. jeżeli natomiast dla ciebie jest jeszcze ZA MAŁO słodki, dodaj więcej jabłka, chociaż sądzę, że nie będziesz tego potrzebował…

smacznego!

IMG_9689

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

dlaczego warto sięgać po surowego buraka? są bogactwem kwasu foliowego, szczególnie zalecanego kobietom w ciąży, także witaminy C. przede wszystkim jest on przepełniony minerałami: żelazem, wapniem, magnezem czy potasem. czerwony barwnik buraka obfituje w przeciwutleniacze, aż CZTEROKROTNIE zwiększających przyswajanie tlenu(!) – w związku z tym jest silnym sposobem na walkę z nowotworami.

jedzmy jedzmy!

burak

głodnaA

Advertisements
Ten wpis został opublikowany w kategorii dieta, koktajl, przepisy i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

3 odpowiedzi na „burak w modzie.

  1. glodnaa pisze:

    słuchajcie kochani czytelnicy! stało się coś pysznego :) przed chwilą na drugie śniadanie zrobiłam powyższy koktajl, ale… dorzuciłam gruby plaster cytryny. OBŁĘD! polecam taką modyfikację ;)

  2. mk pisze:

    Uwielbiam buraki;)!zwlaszcza teraz kiedy pomidory i ogorki takie gumiaste i sztuczne!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s