pasta ciecierzycowa. kanapkowa – naleśnikowa.

uwielbiam masełka, pasty i pasztety warzywne. tym razem postanowiłam zmierzyć się z ciecierzycą. dla niektórych jest to produkt codziennej diety, osobiście podjęłam się jej po raz 1 i jestem oszołomiona jej smakiem. polecam każdemu!

IMG_9790

skład:
– pół szklanki ciecierzycy (suchej)
– 1,5 szklanki wody
– 2 łyżki pestek dyni
– 1,5 łyżki oleju rzepakowego
– 100g serka śmietankowego (u mnie bieluch)
– sól do smaku

sposób przygotowania:
opłukaną ciecierzycę zalej na noc wodą (na min. 10h). następnie ugotuj w wodzie w której była moczona – czas od 35-45 min. musi ugotować się do miękkości, tu kwestia mocy palnika i garnka. przelej zimną wodą i odstaw do wystygnięcia. następnie całość ciecierzycy zblenduj na dosyć gładko dodając do niej olej. następnie dorzuć pestki dyni i kontynuuj blendowanie (możesz zrobić 5 min przerwy aby blender się nie przegrzał). potem dorzuć serek śmietankowy i posól (ja w ogóle nie soliłam, ewentualnie nieco na kanapce jeśli akurat tę miałam ochotę zjeść na słono). całość doprowadź do gładziutkiej maślanej masy, a potem zajadaj się w formie jaką lubisz najbardziej!

IMG_9776

 

IMG_9788goootowe! nieco dużo pracy, ale warto. z podanych proporcji wychodzi nieduży słoik pasty. jeżeli masz do wykarmienia gromadkę dzieciaczków lub domowego łasucha, proponuję podwoić skład lub ugotować więcej ciecierzycy, a przerobić zalecaną ilość. potem ewentualnie dorobić więcej pasty.

głodnaA

Ten wpis został opublikowany w kategorii jedzonko, przepisy, strączkowe i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „pasta ciecierzycowa. kanapkowa – naleśnikowa.

  1. karo pisze:

    ciecierzycę robię często, np. pod postacią humusu. Z serkiem śmietankowym jeszcze nie próbowałam, myślę że pojawi się przy okazji weekendowego śniadania ;) w „mojej” wersji dodam jeszcze kumin i ostrą paprykę, podam z oliwkami ;)

  2. gabuniaj pisze:

    mimo choroby chętnie bym coś pysznego zjadła :) tylko kto mi to zrobi ?

  3. mk pisze:

    omommmm….jadłabym :) świetne zdjęcia- takie apetyczne ;)!

Skomentuj

